Visste du att det görs över 3.5 miljarder sökningar på Google om dagen? Och omkring 50 miljoner bara i Sverige.
Vi vet dessutom att de allra flesta köp - oavsett om det gäller produkter eller tjänster - inleds med en sökning på Google. För att synas bland sökresultaten är det därför viktigt att optimera sin webbsida för sökmotorernas algoritmer. Genom en rad väl beprövade taktiker och metoder kan vi hjälpa ert företag att klättra ibland sökresultaten, bli synligare och vinna mer organisk trafik till er webbsida.
Som partner får du ...
För att skapa så bra förutsättningar som möjligt ser vi till att webbsidans struktur och innehåll är anpassat för sökmotorerna och indexeras väl. Vi genomför en noggrann analys och sökordsmappning för att identifiera relevanta sökord och fraser. Därefter ser vi till att optimera webbsidans innehåll så som titlar, texter och metadata samt ser över användarvänligheten. Vi hjälper dig även med att ta fram en långsiktig SEO strategi för vidareutveckling.
Skräddarsydd strategi:
Vi tar fram en effektiv SEO-strategi anpassad just för ert företag och målgrupp. Vi maximerar er synlighet, ser till att er webbsida rankar högre och drar mer relevant trafik.
Datadriven approach:
Vi strävar alltid efter mätbara resultat, såsom ökad trafik, högre sökmotorrankning och bättre konvertering. Vi arbetar med kontinuerlig rapportering och uppföljning.
Kunskap och know-how:
Vi håller oss alltid uppdaterade med de senaste trenderna och uppdateringarna inom olika sökmotorer och algoritmer för att kunna leverera ett så effektivt resultat som möjligt.
Resultat och rapportering
Vi tror på transparens och tydlighet och därför rapporterar vi löpande kring webbsidans position, framsteg och eventuella förbättringsområden.
Vår process
1
SEO mapping
Vi analyserar er nuvarande situation, ser över sidstruktur och potential, och kartlägger relevanta sökord och fraser.
2
Planering
Baserat på analysresultaten planerar för kommande optimering och ger förslag på nödvändiga åtgärder.
3
Optimering
När grundförutsättningarna och SEO-strukturen är på plats så inleder vi optimeringsfasen för er hemsida.
4
Uppföljning
Vi samlar in data kring hemsidans SEO-prestationer och kan därefter jobba med små iterationer för att vidare optimera webbsidan.
Vi ser till att du klättrar bland sökresultaten.
Genom beprövade och effektiva SEO-strategier ser vi till att maximera er synlighet på sökmotorerna och hjälper er att klättra bland sökresultaten.
Good questions.
Good answers.
Med SEO (sökmotoroptimering / Search Engine Optimization) åsyftas de åtgärder som förbättrar din webbplats synlighet på sökmotorernas resultatsidor (SERPs), så som exempelvis Google och Bing. Genom att vidta dessa och arbeta aktivt med olika typer av innehåll så bidrar detta till att generera mer organisk trafik till sidan. Och slutligen, förhoppningsvis även att konvertera trafik till kunder.
SEO är en ständigt pågående process och resultaten varierar beroende på faktorer som konkurrens, webbsidans struktur, typ av strategier och aktiviteter och de åtgärder man vidtar för att förbättra indexeringen. Generellt kan man säga att man ser de första effekterna av SEO-arbetet inom 3-6 månader, men ännu mer påtagligt efter ungefär 6-12 månader.
Vi genomför en grundläggande sökords-mappning med hjälp av en rad olika verktyg och tekniker. Genom detta tillvägagångssätt kan vi identifiera högpresterande och relevanta sökord baserat på målgrupp, bransch och affärsmål. Därefter prioriterar vi de sökord som mest skapar mest lyftkraft för din synlighet på webben och bäst potential när det kommer till att driva trafik och konvertera kunder.
Organiska sökresultat är de länkar till sidor som listas naturligt på sökresultatsidan baserat på relevans, anseende och status. Och de sponsrade resultaten är de som syns i toppen eller botten på sökresultatsidan. Båda alternativen kan vara fördelaktiga, men det är överlag mer kostnadseffektivt och långsiktigt gynnsamt att investera i organisk SEO.
Vi använder oss av en rad olika KPI:er för att mäta framgången av våra SEO-aktiviteter, såsom organisk trafik, sökordsranking, konverteringsgrader (conversion rates) och tid spenderad på sidan (dwell time). Genom regelbunden rapportering och dataanalys så mäter och analyserar vi våra resultat för att kunna ha ett datadrivet förhållningssätt till SEO-arbetet.
Vi använder en kombination av on- och off-page strategier, bland annat; skapande av visuellt- och redaktionellt innehåll, optimering av meta-taggar, förbättring av sidstruktur, länkar och marknadsföring via sociala medier. Vi brukar anpassa våra metoder och aktiviteter efter våra kunders specifika behov.
I vissa fall är förändringar i sidan struktur och design nödvändiga för att förbättra er SEO och ranking på Google. Omfattningen av förändringarna varierar, men kan omfatta sidans layout, navigation, sidhastighet, kod, användarvänlighet eller förmåga att indexeras.
Vi håller oss ständigt uppdaterade med branschnyheter, deltar i expertforum och utbildningar och för ständigt täta dialoger med samarbetspartners, kollegor i branschen och andra sakkunniga.
Vi har bred erfarenhet av arbete med ett flertal olika branscher och nischade branschförgreningar. Även om varje bransch är unik och har sina säregna behov, så är vi trygga i vår kompetens och förmåga att skräddarsy SEO-strategier och metoder som driver resultat för alla typer av företag oavsett sektor.
Självklart! Vi delar gärna med oss av tidigare projekt och referenser från nöjda kunder.
Kostnaden avgörs helt och håller utifrån era behov och mål. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar och en prisplan specifikt anpassad utifrån projektets omfattning och budget. För att kunna ge en helt korrekt prisbild, så behöver vi utvärdera er hemsida, konkurrens och målsättning. Därefter kan vi komma med en tydlig rekommendation.